PL

Zespół Szkół - Stubno
Witamy na naszej stronie internetowej

Wycieczka Gimnazjum do nowej atrakcji turystycznej Przemyśla – Schronu Kierowania Obroną Cywilną, będącego reliktem zimnej wojny oraz podziemnej trasy turystycznej.

Dnia 29 listopada uczestniczyliśmy w wycieczce szkolnej do Przemyśla, zorganizowanej dla klas gimnazjalnych, przez panią Barbarę Jaroch-Kohut i panią Jolantę Głuszek. Wycieczka miała charakter edukacyjno-rozrywkowy.

Po przyjeździe do Przemyśla wraz z grupą poszliśmy do kina Helios, gdzie odbyła się premiera filmu "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć". Z wypowiedzi kolegów   i koleżanek wywnioskowała, że film wszystkim się podobał. Większość, podobnie jak ja, uważała, że był on wciągający, momentami zaskakujący   i z ciekawą fabułą.

Drugim etapem wycieczki było zwiedzanie schronu przeciwatomowego z okresu zimnej wojny, znajdującego się pod szkołą nr 14 w Przemyślu. Na miejscu zostaliśmy podzieleni na dwie grupy po 25 osób. Przewodnik przedstawił historię schronu oraz jego przeznaczenie w trakcie zwiedzania oglądaliśmy krótkometrażowy film o zimnej wojnie. Nagle otrzymaliśmy komunikat, że nad Medyką lata niezidentyfikowany samolot. Po chwili słychać było ogromny huk, nikt nie wiedział co się dzieje. Kolejną informacją, którą otrzymaliśmy była wiadomość o wybuchu wojny atomowej. Niektórzy zaczęli panikować, inni czekali na dalszy bieg wydarzeń. Przewodnik powiedział, że wyprowadzi nas wyjściem ewakuacyjnym. W kaskach przeciskaliśmy się wąskimi korytarzami biegnącymi pod ziemią. Na koniec każdy otrzymał specjalne okulary przez które zobaczyliśmy jak wygląda rynek po wybuchu bomby. Widok był przerażający i z całą pewnością nie chciałabym aby doszło do takiego wydarzenia naprawdę. To była niesamowita lekcja.

Następną atrakcją było zwiedzanie podziemi przemyskiego rynku. Nigdy tam nie byliśmy, więc przejście zrobiło na nas duże wrażenie. Według opowiadań przejście miało łączyć rynek Przemyśla z zamkiem w Krasiczynie. Tunele zachowały się w nienaruszonym stanie. Współcześnie dodano atrakcję w postaci zaskakującego lustra. Myślę, że podziemie jest ciekawym miejscem do zwiedzania dla mieszkańców i turystów odwiedzających to miasto.

Chociaż pogoda nam nie dopisała, było wietrznie i padał śnieg, uważamy, że wycieczka była udana i pouczająca.